Comunicare Internațională
Misiunea și obiectivele programului
Programul masteral de Comunicare Internaţională din cadrul Universității Babeș-Bolyai îşi propune să ofere studenților cunoştinţele şi competenţele necesare pentru o carieră de succes în domeniul comunicării şi relaţiilor internaţionale, precum şi capacitatea de autoperfecţionare continuă în aceste domenii. Abilităţile de comunicare au o importanţă din ce în ce mai mare în cadrul instituţiilor şi organizaţiilor, indiferent de domeniul de activitate, iar specialiştii în comunicare trebuie să fie mai bine pregătiţi să răspundă unor provocări complexe.
Programul se desfășoară în limbile română și engleză și se adresează tuturor absolvenţilor de studii de licenţă care doresc să îşi perfecţioneze abilităţile de comunicare, din domenii precum relaţii internaţionale, ştiinţe politice, limbi străine, management, marketing, dar şi din alte domenii.
Competenţele asigurate prin programul de studii
– competenţe de comunicare interpersonală, inter-institutională, interculturală şi internatională;
– capacitate de comunicare şi de lucru în echipă;
– capacitatea de a concepe şi implementa strategii de comunicare si de management intercultural;
– cunoaşterea şi înţelegerea, într-o abordare transdisciplinară, a teoriilor şi a metodelor specifice relaţiilor internaţionale, cu accent pe studiul comunicarii internationale;
– competente de mediator pentru managementul crizelor si conflictelor în domeniul comunicării internaţionale;
-capacitatea de a analiza şi evalua rolul comunicarii in organizatii şi mediul de afaceri european;
– realizarea de analize de impact și analize politice complexe;
– utilizarea transdisciplinară a unor principii şi metode pentru rezolvarea de probleme tipice relaţiilor internaţionale, din perspectiva politicilor europene;
– utilizarea performantă a gândirii critice, reflexive şi aplicative.
Oportunităţi de carieră
Pentru că anul 2023-2024 este declarat Anul european al competențelor, este un moment oportun să îți dezvolți competențele de comunicare! Cât de importante sunt însă competențele de comunicare? Găsești mai jos căteva răspunsuri:
- LinkedIn 2024 Most In-Demand Skills: Learn the Skills Companies Need Most
- Statistics on why effective communication is important in the workplace.(LinkedIn)
- Peste 20 de abilități pe care recrutorii le apreciază în CV în 2023 (eJobs-Carieră)
- The Positive Impact Of Crisis Communication Preparedness (Forbes)
- 15 Qualifications The Manager Of A Crisis Communications Team Must Have (Forbes)
- Organizaţii internaţionale guvernamentale şi non-guvernamentale
- Administraţia naţională, regională sau locală
- Firme de consultanţă
- Educație
- Instituţii şi agenţii ale Uniunii Europene
- Companii multinaţionale
- Mass-media
- Cercetare
Curriculum
Anul I
- Communication skills (Tehnici de comunicare) EN
- Negotiations and intercultural relations (Negocieri și relații interculturale) EN
- Contemporary concepts and approaches in international relations theory (Concepte și abordări actuale în teoria relațiilor internaționale) EN
- Public speaking (Vorbire în public) EN
- Modele de leadership si netwoking RO
- Comunicare de marketing (Marketing communication) RO
- Crisis communication (Comunicare de criză) EN
- Strategii internaționale de branding RO
- Project Cycle Management (Managementul ciclului de proiect) EN
- Language policy and practice in multilingual context (Politici și practici lingvistice în context multilingual) EN
- Diplomatic protocol and communication (Protocol și comunicare diplomatică) EN
Anul II
- Typology of international crises (Tipologia crizelor internaționale) EN
- Comunicare digitală RO
- Media and communication (Comunicare mass media) EN
- Comunicare politică RO
- Etică și integritate academică RO
- Dezvoltare profesională și program aplicativ de training
- Modele de bune practici în afaceri europene şi management de programe RO
- Cultural diplomacy strategies (Strategii de diplomație culturală) EN
- Comunicare interculturală FR/EN
- Studii de caz în negocieri internaționale și europene RO
Compatibilitatea cu alte programe masterale
Testimoniale
Admitere
Interviu motivațional – pondere 100% în media de admitere
Ce ne interesează: Creativitate, abilități de problem-solving, abilități de comunicare, experiența (unde este cazul), spirit asociativ, sprit de initiativă , contribuţia masteratului la atingerea obiectivelor profesionale, personale şi sociale pe termen scurt, mediu şi lung ale candidatului.
Studenții sunt rugați să prezinte la interviu un CV în format Europass.
Criterii de departajare (în cazul mediilor egale)
Criteriul A: media de la licență;
Criteriul B: media anilor de facultate (se aplica doar candidaților cu aceeași medie de admitere la master și aceeași medie la licență)