ANUNȚ GENERAL – clarificarea înmatriculării studenților în anul universitar 2021-2022

Postat în Anunțuri studenți licență, Anunțuri studenți master

1. Exmatriculare

Potrivit regulamentelor în vigoare, studenţii care la finele unui an universitar nu au acumulat un număr minim de 30 de credite din cele stabilite prin planul de învăţământ al programului și anului de studiu în care sunt înmatriculați sau au taxe restante și/sau penalități pentru neachitarea taxelor vor fi exmatriculaţi. Listele cu studenți propuși spre exmatriculare vor fi postate pe pagina web a Facultății de Studii Europene în data de 10 septembrie a.c.

Studenții care doresc să conteste înscrierea lor în lista de studenți propuși pentru exmatriculare au obligația de a trimite o cerere argumentată  în perioada   13 septembrie a.c., ora 16.  În caz contrar, începând cu data de 15 septembrie a.c., Facultatea de Studii Europene va declanșa oficial procedura de exmatriculare.

 

2. Reînmatriculare

Potrivit regulamentelor în vigoare, studenții care au fost exmatriculați au dreptul să se reînmatriculeze în acelaşi an de studiu (anul de studiu nepromovat), în primii 5 ani de la exmatriculare, la cerere, cu acordul Consiliului Facultăţii, în regim „cu taxă”. Excepţie de la această regulă fac studenții exmatriculaţi din anul I care nu se mai pot reînmatricula în aceste condiții.

În perioada 13-16 septembrie 2021 ora 16, studenții aflați în această situație au obligația trimiterii unei cereri de reînmatriculare și a dovezii achitării următoarelor taxe[1]:

  • taxei de reînmatriculare;
  • primei rate a taxei de şcolarizare aferentă anului universitar în care se realizează reînmatricularea;
  • eventualelor debite din anul precedent.

 

3. Întreruperea studiilor

Potrivit regulamentelor în vigoare, studenții care au urmat cel puţin 2 semestre și au acumulat un număr minim de 30 de credite pot să își întrerupă studiile în condițiile în care se află într-una din situațiile stabilite prin Regulamentul de credite al UBB. Întreruperea studiilor se poate acorda pe o perioadă de maximum 2 ani pe toată durata şcolarizării.

Studenții care intenționează să beneficieze de această prevedere au obligația trimiterii unei cereri de întrerupere a studiilor și a documentelor justificative aferente în perioada   9-10 septembrie a.c., ora 16.

 

4. Reluarea studiilor

Potrivit regulamentelor în vigoare, studenții care au beneficiat de aprobare pentru întreruperea studiilor trebuie să se reînscrie la încheierea acestei perioade. Nedepunerea cererii de reluare a studiilor duce la exmatriculare.

Studenții care au întrerupt studiile au obligația  trimiterii unei cereri de reluare a studiilor în perioada   9-10 septembrie a.c., ora 16.

5. Prelungirea studiilor

Potrivit regulamentelor în vigoare, studenții care la finalul studiilor nu au reușit să obţină toate creditele stabilite prin planul de învăţământ, dar au cel puțin 30 de credite în anul terminal, pot solicita prelungirea studiilor, în regim cu taxă/disciplină, atât pentru disciplinele nepromovate, cât şi pentru disciplinele apărute ca diferenţe în urma eventualelor modificări ale planului de învăţământ al promoției cu care își vor încheia studiile.

Studenții aflați în această situație au obligația trimiterii unei cereri de prelungire de studii în perioada   8 – 10 septembrie a.c., ora 16.

 

6. Transferul în cadrul Facultății de Studii Europene

Studentul poate fi transferat de la o formă de învățământ la alta.

Mobilitatea definitivă se poate realiza după primul an între programe de studii din aceeași ramură de știință, ținând seama de aplicarea sistemului de credite transferabile (număr minim de credite necesar anului de studiu în care va fi înmatriculat) și compatibilitatea planurilor de învățământ.

Specializările din ramura Știinte politice sunt: Relații internaționale și studii europene și Diplomație în afaceri. Mobilitatea definitivă se realizează numai după sfârșitul unui an de studii, după satisfacerea tuturor cerințelor prevăzute în programul de învățământ, iar înmatricularea se realizează odată cu începerea noului an universitar.

Mobilitatea definitivă se face pe principiul „subvențiile urmează studentul”.

În acest sens, studenții care doresc acest lucru au obligația depunerii unei cereri de transfer (mobilitate definitivă) în perioada   9-10 septembrie a.c., ora 16.

 

7. Mobilităţi (transferuri) definitive:

Conform art. 41 din Regulamentul privind activitatea studenţilor din Universitatea Babeş-Bolyai, Universitatea Babeş-Bolyai acceptă prin mobilitate definitivă (transfer) studenţii de la universităţile din Consorţiul Universitaria (Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Universitatea din București, Academia de Studii Economice din București și Universitatea de Vest din Timișoara).

Studenții au obligația depunerii unei cereri de mobilitate definitivă (transfer) la Facultatea de Studii Europene în perioada 1 – 8 septembrie 2021.

 

8. Glisarea pe locurile bugetate

OBLIGAȚIA STUDENȚILOR CU TAXĂ CARE DORESC SĂ PARTICIPE LA  PROCEDURA GLISARE  PE LOCURI BUGETATE ESTE DE A TRIMITE PRIN POȘTA SAU A ADUCE LA SECRETARIAT DIPLOMELE DE BACALAUREAT ȘI FOILE MATRICOLE DE LA LICEU ÎN ORIGINAL ÎN PERIOADA 8-10  SEPTEMBRIE 2021!

Listele cu studenți propuși spre glisare vor fi postate pe pagina web a Facultății de Studii Europene în data de 10 septembrie a.c.

Doar studenții care se află în situație de glisare conform listei ce va fi afisată în data de 10 septembrie a.c. vor fi notificați de către secretara specializării unde sunt înmatriculati prin intermediul unui e-mail prin care li se va cere să semneze  o declarație pe propria raspundere.

Sub sancțiunea Codului penal privind falsul în declarații studentul va declara, sub semnătură privată faptul că:

  1. Nu a fost si nu este înmatriculat la o altă facultate, în cadrul ciclului de licenta sau master, pe locuri de la buget.
  2. A fost sau este student la o altă facultate, în cadrul ciclului de licență sau master, pe locuri de la buget. În acest caz, declarația va fi însoțită de o adeverință în care se vor specifica anii universitari studiati pe locuri de la buget/taxa, universitatea și specializarea studiată.

 Declarația  pe propria raspundere se va încarca în perioada 11-13 septembrie 2021 ora 16.

 

În vederea ducerii la îndeplinire a hotărârilor cu privire la glisarea de pe loc în regim cu taxă pe loc bugetat SAU MENȚINEREA LOCULUI BUGETAT PENTRU STUDENȚII CARE AU URMAT/URMEAZĂ ÎN PARALEL ACELAȘI CICLU DE STUDII, studenţii aflaţi în această situaţie sunt rugați să trimită la Secretariatul următoarelor documente, în funcţie de situaţiile în care se află:

1.  studenţii înmatriculați în regim cu taxă:

diploma de bacalaureat și foaia matricolă în original pentru studenții înmatriculați la nivel licență, respectiv, diplomele de bacalaureat și licență și foile matricole aferente în original pentru studenții înmatriculați la nivel master.

2. studenţii care urmează în paralel două specializări ale Facultății și sunt in situaţia de a ocupa un loc bugetat la ambele specializări:

Vor fi contactați de către secretariat pentru a-și clarifica situația

3. studenţii care urmează în paralel două specializări, una la Facultatea de Studii Europene şi una la o altă facultate și sunt în situaţia de a ocupa un loc bugetat la Facultatea de Studii Europene:

diploma de bacalaureat și foaia matricolă în original pentru studenții înmatriculați la nivel licență, respectiv, diplomele de bacalaureat și licență și foile matricole aferente în original pentru studenții înmatriculați la nivel master.

adeverinţă de la cealaltă facultate în care să fie menţionaţi anii universitari pe care i-au urmat în regim bugetat sau taxă.

Vor fi contactați de către secretariat pentru a-și clarifica situația.

4. studenţii înmatriculați în regim cu taxă la alte facultăţi sau licenţiaţi aflaţi în situaţia de glisare:

diploma de bacalaureat și foaia matricolă în original pentru studenții înmatriculați la ciclul de învățământ licență, respectiv, diplomele de bacalaureat și licență și foile matricole aferente în original pentru studenții înmatriculați la nivel master;

adeverinţă de la cealaltă facultate în care să fie menţionaţi anii universitari pe care i-au urmat în regim bugetat sau taxă.

5. studenți etnici din Republica Moldova care obțin cetățenia română și domiciliul stabil în România

cerere de glisare pe loc bugetat;

diploma de bacalaureat și foaia matricolă în original pentru studenții înmatriculați la ciclul de învățământ licență, respectiv, diplomele de bacalaureat și licență și foile matricole aferente în original pentru studenții înmatriculați la nivel master;

copie după cartea de identitate emisă de autoritățile române

 

Pentru oricare din situațiile menționate mai sus, cererile se vor trimite prin e-mail la Secretariatul FSE   la una din următoarele adrese[2]:

  • pentru specializările RISEro 2, 3, RISEge, (anii 1, 2, 3), DA – dna Monica Gherman (monica.gherman@ubbcluj.ro);
  • pentru specializările  RISEro 1, ID, (anii 1, 2, 3), AE(anii 1, 2, 3)  – dna Dorina Luca (dorina.luca@ubbcluj.ro);
  • pentru specializările RISEen (anii 1, 2, 3), Management (anii 1, 2, 3) – dna Ramona Friedmann (friedmann@ubbcluj.ro);
  • pentru nivel master, toate specializările, anii I şi II de studiu – dna Anamaria Bicaş (anamaria.bicas@ubbcluj.ro).

Modelele de cereri pentru oricare din situațiile menționate mai sus pot fi descărcate de pe site-ul http://euro.ubbcluj.ro/studenti/cereri/

 


[1] Potrivit Regulamentului privind taxele de admitere, de şcolarizare şi de finalizare a studiilor pentru anul universitar 2021-2022, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 5516/31.03.2020, în anul universitar 2020-2021 se aplică următoarele taxe:

    • taxa de reînmatriculare – 300 de lei;
    • taxa de școlarizare – 2800 lei/an la nivel licenţă și 3000 lei/an la nivel master.

[2] În funcție de anul de studiu în care au fost înmatriculați studenții în anul univ. 2019/2020.