Vladia ARNĂUTU

• Coordonator - Biroul de Proiecte de Dezvoltare Instituțională USAMV Cluj-Napoca

1. Ce studii ați absolvit în cadrul Facultății de Studii Europene? (licență, master, anul absolvirii)

Sunt absolventă a Facultății de Studii Europene, specializarea Relații Internaționale și Studii Europene, promoția 2006-2009 (nivel licență) și a specializării Afaceri Europene și Management de Programe, promoția 2009-2011 (nivel master).

 

2. Ce rută de carieră ați urmat după finalizarea studiilor? Unde vă desfășurați activitatea și în ce domeniu? Are legătură cu studiile urmate?

Pe acest fundal educațional, parcursul profesional s-a conturat de la sine în direcția scrierii și implementării proiectelor cu finanțare nerambursabilă, mai întâi în cadrul Filialei Cluj-Napoca a Academiei Române, iar ulterior și actualmente în cadrul Direcției de Proiecte de Dezvoltare Instituțională a USAMV Cluj-Napoca.

 

3. Care sunt pentru dumneavoastră cele mai importante trei caracteristici pentru a deveni profesionist într-un domeniu de activitate?

În primul rând, este esențial să deții o bază solidă de cunoștințe, pe care să o upgradezi în mod constant, conștient fiind de faptul că învățarea este un proces continuu. În al doilea rând, se impune a investi efort și resurse direct proporțional cu rezultatele pe care dorești să le atingi. Este important însă a-ți seta așteptările doar cu o idee mai sus față de zona proximei dezvoltări, pentru a evita apariția demotivării ce ar putea surveni pe fundalul neatingerii unor obiective prea mărețe. De aici decurge, finalmente, și cea de-a treia caracteristică a unui profesionist: motivarea. Punând efort în ceea ce faci, vei obține răsplata cuvenită și vei dobândi, subsecvent, sentimentul utilității și conștiința propriei valori.

 

4. Învățați din succes sau din eșec?

Succesul reprezintă pentru mine doar o validare a ceea ce stiu deja, adică este doar o consecință a învățării, și nu învățare în sine. Eșecul, în schimb, sau mai curând greșeala, este indicatorul ideal prin care îmi pot măsura limitările din propria cunoaștere. Așa învăț ce trebuie să mai învăț. Și nu numai din perspectiva cunoștințelor și a abilităților, ci și din punct de vedere comportamental și emoțional. Firește, nu caut în mod intenționat eșecul sau greșeala, dar când ele apar, le accept deplin ca parte a devenirii mele.

 

5. Ce pasiuni aveți? Aveți timp pentru ele?

Lectura este regina pasiunilor mele. De fapt, dacă e să fiu onestă, e mai mult decăt atât. Este parte din al meu modus vivendi. Este timpul meu cu mine. O altă pasiune este imersiunea în tot ceea ce face ca sufletul să vibreze – spectacole de teatru, operă și balet; concerte de pian; lansări de carte. Și pentru că noi suntem stăpânii propriului nostru timp, a-mi face timp pentru pasiunile mele, adică a-mi face timp pentru mine este esențial pentru menținerea stării de echilibru.

 

6. Ce le-ați spune studenților? un sfat/o recomandare de carte/film/ un motto după care vă ghidați/o personalitate care vă inspiră.

Dragi studenți, priviți facultatea/studiile universitare ca pe o etapă în dezvoltarea voastră personală, și nu ca pe o bifă dintr-o listă cu lucruri de făcut. Dați-vă șanse, faceți încercări și apoi alegeți ceea ce este congruent cu aptitudinile, pasiunile și interesele voastre! Vă doresc să aveți mereu curaj și să fiți blânzi cu voi atunci când greșiți.