Ioana DRAGOȘ

• Expert tehnic management de proiecte - ADR N-V

1. Ce studii ați absolvit în cadrul Facultății de Studii Europene (licență, master, anul absolvirii)?

Am absolvit Facultatea de Studii Europene – Secția Managementul Instituțiilor Europene în limba română – nivel licență (în 2003).

 

2. Ce rută de carieră ați urmat după finalizarea studiilor? Unde vă desfășurați activitatea și în ce domeniu? Are legătură cu studiile urmate?

În paralel am absolvit Facultatea de Științe Economice în cadrul Universității Babeș Bolyai, secția de Relații Internaționale și apoi am urmat un Master la aceeași facultate de Strategii și Politici de Marketing și Management în Unitățile Economice și ulterior un program internațional de Master de Integrare Europeană și Regionalizare la Universitatea din Graz, Austria. Din 2004 lucrez la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest (ADR Nord-Vest), unde studiile parcurse sunt aplicate pe specificul activităților: management de proiecte europene, integrarea ecosistemului regional în acțiuni în sprijinul inovări, al creșterii competitivității, al internaționalizării, implicarea actorilor din mediul academic, de cercetare și de afaceri în asociații și rețele (clustere), servicii de sprijin pentru mediul de afaceri (prin rețeaua Enterprise Europe Network din care fac parte din 2008, prin facilitarea accesului la oportunități de finanțare, prin proiecte și programe de granturi și asistență pentru inovare, transfer tehnologic și digitalizare). De asemenea, în cadrul ADR Nord-Vest am fost implicată în procesul de programare și planificare strategică, contribuind la elaborarea Planurilor de Dezvoltare Regională începând cu cel din 2007-2013, respectiv a Strategiei de Inovare din 2005-2008 și a Strategiei Regionale de Specializare Inteligentă 2014-2020 și 2021-2027.

 

3. Care sunt pentru dumneavoastră cele mai importante trei caracteristici pentru a deveni profesionist într-un domeniu de activitate?

Perseverența, seriozitatea, atitudinea pro-activă, deschiderea spre cunoaștere și capacitatea de a relaționa în echipe și dincolo de ele, în relația cu colaboratori – beneficiari – clienți.

 

4. Învățați din succes sau din eșec?

Parcursul până la o acțiune sau proiect de succes este pavat cu mult efort; o planificare riguroasă plus capacitatea de adaptare rapidă pot fi ingredientele potrivite. Pe de altă parte, învățămintele asumate din eșecuri pot lărgi perspectivele și managementul adecvat al riscurilor pentru acțiunile care vor urma.

 

5. Ce pasiuni aveți? Aveți timp pentru ele?

Când viața profesională și cea de familie înseamnă o muncă continuă, rămâne puțin timp pentru extra-pasiuni. Dacă iubim ceea ce facem, nemulțumirile se aplanează și pasiunile se re-întrupează odată cu noi. Iubesc oamenii, călătoriile, muzica, desenul, fotografia, filmul. Și da, aștept zilele de 36 de ore 🙂

 

6. Ce le-ați spune studenților? un sfat/o recomandare de carte/film/ un motto după care vă ghidați/o personalitate care vă inspiră.

“The best way to predict the future is to invent it” – Peter Drucker / Alan Kay
Acționați prin prisma deciziilor voastre pentru a minimiza impactul contextului. Credeți în voi și în versiunea mai bună de mâine, prin bunătate și sete de cunoaștere.