Ciprian COZA

• Coordinator planning - Société du Grand Paris

 

1. Ce studii ați absolvit în cadrul Facultății de Studii Europene? (licență, master, anul absolvirii)

Licența: Managementul Instituțiilor Europene, 2008.
Master : Management Performant, 2010.

 

2. Ce rută de carieră ați urmat după finalizarea studiilor? Unde vă desfășurați activitatea și în ce domeniu? Are legătură cu studiile urmate?

M-am orientat spre Project Management, căutând prima oară un internship internațional. Alcatel-Lucent (Nokia astăzi) mi-a oferit această oportunitate la HQ-ul lor din Paris pe un post în departamentul de proiecte de sisteme de informații în HR. A fost un internship de un an de zile unde am învățat multe despre HR, dar și despre project management în sistemele de informații. Tot acolo am intrat în contact cu manageri și mi-am dezvoltat networking-ul începând din prima zi. Unul dintre manageri m-a recomandat într-o firma de consultanță care se ocupa cu implementarea elementelor legate de planning, metode și tooluri în gestiunea proiectelor industriale în marile grupuri de inginerie. Practic am avut access la best case practices din mai multe domenii care mi-au permis să îmi dezvolt propria viziune depre project management.
După ce am învățat planning în domeniul construcțiilor, nuclear și energie, m-am oprit la sistemele complexe, iar aici domeniul feroviar, în special semnalizarea feroviară m-a atras cel mai mult, iar din 2013 am rămas în acest domeniu. Am lucrat în Franta pentru firmele Hitachi, Bombardier (Alstom astăzi) și Siemens Mobility.
Astăzi lucrez în calitate de coordinator planning la Société du Grand Paris, care dezvoltă proiectul Grand Paris Express. Acest proiect, probabil cel mai mare proiect feroviar din lume, dezvoltă 4 linii de metro din regiunea pariziană.
Datorită studiilor pe care le-am urmat am avut ocazia de a-mi dezvolta o viziune 360° asupra societății, companiilor și economiei și de a-mi crea o rețea de contacte – profesori, colegi și reprezentanți ai mediului privat.
Toate acestea împreună au contribuit activ la dezvoltarea carierei mele.

 

3. Care sunt pentru D-voastră cele mai importante trei caracteristici pentru a deveni profesionist într-un domeniu de activitate?

– Curiozitatea
– Comunicarea
– Pasiunea.

 

4. Învățați din succes sau din eșec?

Din ambele. Succesul îmi permite să îmi consolidez viziunea și cunoștințele, iar eșecul îmi arată unde îmi sunt limitele ca să pot să le depășesc.

 

5. Ce pasiuni aveți? Aveți timp pentru ele?

Pasiunile mele sunt familia, filmele & serialele bune și alergatul.
Lucrând în domeniul planificării, îmi folosesc skillurile profesionale pentru a-mi organiza cât mai eficient timpul. 😊

 

6. Ce le-ați spune studenților? un sfat/o recomandare de carte/film/ un motto după care vă ghidați/o personalitate care vă inspiră.

Una dintre personalitățile care m-au impresionat cel mai mult a fost Jack Welch, fost CEO al General Electric. Am avut ocazia să fac parte din comitetul de organizare (ca voluntar) pentru o conferință la Palatul Parlamentului din București în 2008 în care Jack Welch era speaker, ocazie cu care și-a promovat și cartea sa Winning pe care o recomand tuturor. Citatul preferat „It is better to act too quickly than it is to wait too long.”